Cât pierzi când cumperi o mașina de 100.000 € ?
Probabil mulți dintre noi și-ar dori achiziționarea unui autoturism de ultima generație care sa satisfacă atât nevoile sportive cât și pe cele ale confortului și siguranței conducătorului, dar cu siguranța, nu foarte mulți ar fi dispuși sa piardă aproximativ 70% din valoarea acesteia după 5 ani de utilizare. Așa se face că, un automobil care a costat 100.000€ in momentul achiziției, ajunge după 5 ani de utilizare sa coste puțin peste 30.000€. Dacă merita pierderea, dumneavoastră decideți. Am analizat prețurile pieței a 3 modele din 3 clase diferite, de la 3 producători diferiți. Primul exemplu îl reprezintă binecunoscutul, vârf de gama al nemților din grupul Daimler, Mercedes-Benz Clasa S W222, lider incontestabil in segmentul de lux. Acesta a apărut in anul 2014 cu un pret de pornire de aproximativ 100.000€ TVA inclus, desigur, configurarea de top al acestora, celebrul S63 AMG putând depăși cu ușurintă pragul de 200.000€. Așadar, un cumpărător de Mercedes-Benz Clasa S, care în 2015 achită aproximativ 100.000€ , constata cu stupoare ca după doar 5 ani de utilizare, autoturismul acestuia se situează la nivelul pragului de 30.000€, pierzând astfel o medie de 14.000€ in fiecare an, conform site-urilor specializate in domeniul vânzărilor auto. Un alt exemplu, este deținătorul recordului Mondial in urcarea a 999 de trepte pe muntele Tianmen din China, locație numită drept “Porțile Raiului” , la o înclinație de 45%. Da! Ați ghicit, este vorba de Land Rover Range Rover Sport, o alta apariție a sfârșitului anului 2013, care a surprins plăcut industria auto. Însă, din păcate, nici acest brand nu reușește sa păstreze ștafeta prețului ridicată, drept dovada, un exemplar care, in 2015 era achiziționat de la Dealerul Land Rover, cu 100.000€, astăzi se găsește pe piața SH la prețuri începând cu 25.000€ . Așadar, o alta depreciere semnificativă de aproximativ 15.000€ pe an. Merita?! Dumneavoastră luați decizia! Al 3-lea și ultimul exemplu este reprezentat de BMW Seria 6, O mașină de nișă, un model destul de exclusivist și care nu a fost deloc la fel de bine vândut precum un Seria 7, o mașină cumva comparabilă pentru un client care vrea un automobil foarte luxos pe care să-l conducă el. În 2011 s-au vândut în Europa 4.519 unități iar apoi, în anii ce au urmat s-au comercializat 8.520, 8.549, 7.880, 7.370. Ce a însemnat Seria 6 pentru BMW în ultima sa generație ca un Coupe/ Cabrio/ Gran Coupe? Lansate în 2011 ca F13 – Coupe, F12 – Cabriolet și apoi F06 drept coupe cu patru uși, ele au strâns cifre de vânzări frumoase pentru niște mașini extrem de scumpe, aproape la fel de scumpe precum Seria 7, reușind cu ușurintă depășirea pragului de 100.000€. Așa se face că, astăzi, un exemplar fabricat in 2015, poate fi găsit cu ușurintă la prețuri începând cu 25.000€ . Iată și de aceasta data, deprecierea se situează la un procent de aproximativ 70%. Desigur, sumele sunt subiective iar satisfacția cumpărătorului este cea mai importantă, de aceea va recomand sa va cumpărați mașina pe care, in primul rând v-o permiteți și care va face cel mai fericit conducator! Drumuri bune!